Välkommen till vår kundservice för Legal Assistant
Här hittar du korta instruktionsfilmer, vanliga frågor och svar om Lexnova Legal Assistant samt kontaktformulär till vår kundtjänst.
Grundläggande funktioner
Vilka datakällor använder Legal Assistant?
Hur ställer jag en uppföljningsfråga?
Hur ställer jag en fråga?
Hur ställer jag en fördjupad fråga?
Hur ska jag läsa av referenserna?
Hur lämnar jag feedback?
Några exempel på vad du kan få hjälp med
Ta fram en tabell
Ta fram ett kravbrev
Vanliga frågor
Legal Assistant är redan instruerad för att agera på rätt, men det är ditt jobb att ställa så tydliga frågor som möjligt med tillräcklig kontext. Högre kvalitet på input ger generellt högre kvalitet i output. Om du skriver en väldigt ospecifik fråga ger det större möjligheter för assistenten att sväva iväg och addressera områden som inte är intressanta. Vi har även lagt till en "Få hjälp med din sökning"-funktionalitet som hjälper till att ställa mer välformulerade frågor. Lexnovas AI är redan instruerad för att agera på rätt, men det är ditt jobb att ställa så tydliga frågor som möjligt med tillräcklig kontext. Tänk att det är en junior sommar-intern - väldigt påläst, men behöver tydliga instruktioner. Kom också ihåg att kontrollera resultatet.
Assistenten svarar utifrån nyheter, expertkommentarer och play i dagsläget, sedan beror det på om du har tillgång till tjänsten för att kunna läsa referensen. Det innebär att du kan få svar som hämtas från play-avsnitt och expertkommentarer, men om du inte har beställt de abonnemangen så kommer du inte att kunna läsa hela artikeln. Alla nyhetsartiklar går däremot att läsa då de alltid ingår i AI-abonnemanget.
OpenAI GPT-4o.
För att säkerställa dataintegritet för våra kunder är samtliga IT-tjänster kopplade till AI-Legal Assistent driftsatta i Lexnovas privata cloud-miljö. Det innebär att vi inte delar någon användardata med externa tjänster eller applikationer. AI-Legal Assistent använder Microsoft Azure OpenAI som bakomliggande språkmodell. Din data används inte för att träna språkmodeller vidare och därmed finns ingen risk att känslig data delas med andra användare.
Endast vårt utvecklingsteam har åtkomst till loggar med sökningar och sökresultat samt eventuell feedback som du lämnar. Kontakta oss om du önskar en helt privat driftsättning av AI-Legal Assistant.
Dina prompts (frågor/indata) och completions (svar/utdata):
- är inte tillgängliga för andra kunder.
- är inte tillgängliga för OpenAI.
- används inte för att förbättra OpenAI-modeller.
- används inte för att förbättra några av Microsofts eller OpenAIs tjänster.
- används inte för att automatiskt förbättra Azure OpenAI-modeller för din användning.
Vi använder oss av Azures (Microsofts) servrar belägna inom EU. Juridisk data inklusive SFS samt sökningar lagras i en PostgresQL instans i Lexnovas AWS i eu-north-1 Europe (Stockholm). Respons samt feedback lagras i Predli's Langfuse instans. Inga AI-modeller tränas på frågorna och svaren.
Kontakta oss
Telefon
08-509 333 93
Vi tar emot telefonsamtal vardagar 9–17
E-post
[email protected]
Besök oss
Humlegårdsgatan 14, 114 46 Stockholm