Under detta webbinarium går Johan Sundberg, Johan Thörn och Fredrik Eråker från edpLaw igenom vilka rättsliga grunder i GDPR som olika marknadsföringsaktiviteter kan ske med stöd av. De redogör för vad verksamheter behöver tänka på från ett dataskyddsrättsligt perspektiv, till exempel kopplat till profilering och spårning. Du får en genomgång av avgöranden från såväl tillsynsmyndigheter som EU-domstolen, men även vägledningar från den Europeiska dataskyddsstyrelsen (EDPB).
Ur innehållet:
- Genomgång och analys av intressanta tillsynsbeslut, domar och vägledningar rörande behandling av personuppgifter vid marknadsföring
- Påverkan på det praktiska dataskyddsarbetet
- Praktiska tips vid hantering av personuppgifter för marknadsföringsändamål
Målgrupp:
Bolagsjurister, dataskyddsombud, dataskyddsspecialister, anställda inom marknad och kommunikation, VD, styrelseledamöter samt advokater och jurister med inriktning mot dataskyddsfrågor.