Under detta webbinarium behandlar Viktor Hård af Segerstad och Alice Grapp från AG Advokat vilka kontakter leverantörer och upphandlande myndigheter ska, bör och får ha, under och efter själva upphandlingsförfarandet. De diskuterar bl.a. den nya påtalandeskyldigheten, sekretessfrågor, ny rättspraxis och lagändringar på området.
Ur innehållet:
- Leverantörer bör numera ställa frågor under upphandlingsförfarandet för att åstadkomma korrekta och tydliga upphandlingsdokument.
- Det finns stora möjligheter till dialog genom hela upphandlingsförfarandet och de möjligheterna bör tillvaratas av både beställare och leverantörer.
- Nya bestämmelser om upphandlingar under EU:s tröskelvärden och nya bestämmelser om preklusionsfrister i samband med ansökan om överprövning av upphandling.
- Behovet av ändringar i offentligt upphandlade avtal är emellanåt stort. Upphandlingsreglerna innehåller begränsningar men också möjligheter kring ändringar av avtal.
Målgrupp:
Webbinariet riktar sig till såväl privat som offentlig sektor. Innehållet passar dig som är leverantör till offentlig sektor, bolagsjurist, upphandlare eller kommunjurist.